Greetings from London!

Sådär, då har man ordnat internet på hotellrummet också, så här kommer en liten update om resan so far.

Det började med att tåget var försenat till Bollnäs och sedan stod det still lite här och lite där efter vägen, så vi var drygt en timme sena till Arlanda. Tur att jag hade lite tid över då. Checkade in väskan och mig själv, åt en äckligt dyr, men god, varm macka och sen var det dags att gå till gaten. Flygningen gick smidigt och smärtfritt och vi landade i ett snöigt London före utsatt tid.

Från flygplatsen tog jag ett snabbtåg hit till Paddington, och om jag oroat mig för att inte hitta från tågstationen till hotellet så oroade jag mig helt i onödan. Det var hur nära som helst, knappt två gator bort. Checkade in och gjorde mig hemmastadd på mitt rum, som är helt okej. Inget fancy, men med ett trevligt badrum i alla fall. Kikade lite på Pan Am på tv innan det var dags att sova, vilket inte var det lättaste. Med bara en tunn filt som täcke var det riktigt kallt, men har hittat ett extra täcke så förhoppningsvis blir det bättre i natt. Det gick bra att sova i en stickad kofta också :P Dessutom knarrar golven något fruktansvärt på vissa ställen, och någon på våningen ovanför tyckte visst att det var jätteroligt att trampa runt på en sådan knarrig punkt hela halva kvällen igår. Öronproppar saknas verkligen!

Idag började jag med att gå förbi puben där vi ska ha vår kurs i veckan, och den ligger också jättenära hotellet. Om jag står i gatuhörnet vid hotellet så ser jag ner till puben. Vandrade runt lite planlöst och tittade på alla fina hus, hamnade vid Hyde Park och sedan vid Oxford street. Dock var ingenting öppet, så jag bestämde mig för att inhandla ett Oyster Card och åkte ut till Camden Market istället.

Vilket ställe! Hur många marknadsstånd som helst spridda i en supermysig stadsdel. Att tänka "dit går jag tillbaka sen" funkade inte, för man kom hela tiden vidare till nya små stånd och butiker så att hitta tillbaka till en viss försäljare var ganska svårt. Sen att de flesta sålde samma plagg eller turistprylar spelade ingen roll. Prutade till mig en stickad tröja och pratade med en väldigt trevlig man som sålde tavlor, så jag köpte två av honom. De kommer passa bra i lägenheten.

Från Camden impulsåkte jag till King's Cross för att nörda lite framför perrong nio och tre kvart. Men inte hittade jag dit é. Istället gick jag lite lätt vilse, hamnade på en överfull perrong, bestämde mig för att gå istället för att åka tunnelbana, insåg att det var långt att gå och att jag hade ont i höfterna, bestämde mig för att åka buss, fattade ingenting av busstabellerna, kom på att jag kunde ta en annan tunnelbana och tillslut hittade jag hem igen. Så nu slappar jag på hotellrummet med en påse chips. Kanske blir jag kvar här hela kvällen, eller så hittar jag på något att roa mig med. Vem vet. En lång uppdatering blev det, håll till godo så hörs vi igen i morgon eller så.